Pagina's

vrijdag 31 juli 2015

oogst van eigen balkon en uit verfpan


wij hebben een klein balkon bij onze flat
maar wel op het zuiden 
dus heel veel zon
Dit jaar 2 snackkomkommers neergezet
en die gaan  super goed
lekker hoor....zo.n klein komkommertje


Zoals jullie kunnen zien
staan die in de plastic bakken en je hoeft ze alleen maar omhoog te leiden
Dat blauwe daarachter is gehaakt en tegen de inkijk
( wildhaken dus)
De aardappel is een zoete die we in het voorjaar opgekweekt hebben in een glaasje water
zoals te zien heeft ie enorme scheuten gekregen
en ik ben heel benieuw wat er straks onder de grond zit


In een hoekje hebben we allemaal kruiden staan
de meeste komen van de a.h. moestuintjes
dille, basilicum,Thijm, munt en rozemarijn
groeit als een tierelier

Volgend jaar gaan de hosta s allemaal naar de volkstuin
en willen we meer groente op het balkon


Het is vast niemand ontgaan dat het erg slecht weer is geweest 
dus ben ik maar weer aan het verven geslagen
had heel veel witte wol gekaard
en kan nu dus gaan mixen op de kaardenmolen
de gele is plantaardig geverfd met boerenwormkruid
de rest is levensmiddelen vloeistof, ging heel erg goed


Natuurlijk ook wat andere vezels erbij gedaan
de ronde streng die daar ligt heb ik geverfd als bol, zoals die blauwe
M.b.v. pipetjes eerst lichtroze in het midden daarna naar buiten toe steeds donkerder
Toen d.m.v. van stoom gefixeerd
Nu droogt zo.n bol heel langzaam dus heb ik er maar weer een streng van gemaakt
maar dit ga ik zeker vaker doen
je krijgt nl. een heel mooi kleurenverloop 


Ook had ik nog wat strengen liggen die nu weer gekleurde bolletjes zijn
en zo vervelen wij ons nooit.....

Voor wie het leuk vindt
26 september kun je hier bij mij in Hilversum komen spinnen
Gewoon gezellig ervaring uitwisselen
voor de leut zeg maar
Wil je komen mail dan naar
ka.verschuur@planet.nl

Fijn weekend ,
Hommelse groet Vrouw Hommel

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk vertoeven op dat balkon. En wat zijn de kleuren mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En eetbaar balkon, heerlijk en zo leuk!
    Mooooie kleuren zeg, wauw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zijn je kleurtjes weer mooi ,,maar ook je vilt op de foto 's kunstig hoor .
    Erg leuk he die komkommers je dat heb ik ook in potten staan in de tuin ,en ik ga je mailen super leuk ,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n balkon waar je ook nog komkommers teelt. Je verfresultaten zien er prachtig uit, mooie kleuren. Ik hoop dat er heel veel mensen komen spinnen bij jou, de afstand voor mij is veel te ver. Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hier doet de komkommer het niet zo mooie bolletjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk blogje! ik zag u via andere blogsters, zo gaat het in blogland, bedankt voor het delen...liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, zo'n eetbaar balkonnetje! Knus hoor!
    Mooie kleurtjes wol! En een leuk initiatief, het spinnen!
    Helaas niet om de hoek voor mij!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen