Pagina's

donderdag 11 juni 2015

Schaapje schaapje ....wat heb je mooie...


..........roze wol
Pellikaan roze  om precies te zijn
( stond nl op het potje poeder)


want ik hou van wol en vachten
maar niet van wit, bruin , zwart, grijs en alles wat er tussen zit
heerlijk kitsch toch
maar wel gezellig zo in huis


Met de andere wol
spin ik rustig verder
en verf het iedere keer in een andere tint
ik weeg niets af dus geen bolletje is hetzelfde
Nu wil er iemand zo'n tas gehaakt om een waslijn
ze vond het alleen moeilijk om een kleur te kiezen
dus nu ga ik er gewoon 2 maken
in verschillende kleurstellingen


Na het kaarden en spinnen 
hou ik altijd wat losse wol over
daar draai ik af en toe balletjes van
ik zie daar bv al een ketting liggen in gedachten
balletjes kun je evt. versieren
wil ik toch andere kleuren
dan gooi ik een balletje weer bij een ander verfbad voor de wol
( vooral kinderen vinden dit erg leuk om te doen.....balletjes draaien)

Fijn weekend
Hommelse groet van Vrouw hommel


Ps. Madelief , we zouden zeker in het huisje kunnen overnachten
daarom zijn we die  binnen aan het schilderen en opknappen
foto's volgen later dit jaar wel
maar de verleiding om weer naar huis te gaan is groot
want het is maar 15  minuten  met de auto
en thuis hebben we geen provinciale weg langs de slaapkamer denderen
en kunnen we lekker douchen
want water moeten we altijd zelf meenemen
maar ja dus.....het kan zeker

11 opmerkingen:

  1. Super leuk is de vacht, prachtige krullen! En het garen en voelde ballen herinneren bloem von Storch Esch Abel en de Akelei!
    Liefde, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat een leuke vacht geworden.
    Welke verf gebruik je eigenlijk. Ik heb hier ook nogal wat wol liggen.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb verschillende merken,bijv ashford. Als je wolverf bij google intikt kom je vanzelf bij de leveranciers...

      Verwijderen
  3. nou vrouw hommel je hebt heeeele mooie wol om jaloers op te worden . en nu de grote vraag Wat ga je van dat mooie garen maken ?
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kleurtjes zijn het weer , die kleuren staan nu in mijn tuin :-) pioenrozen,korenbloemen,ooievaarsbek , salvia.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleur dat pelikaan roze, alleen de naam al.....................Al die gekleurde bollen en balletjes een prachtig gezicht om te zien.Ik ben heel benieuwd naar de binnenkant van jullie huisje, succes met schilderen en opknappen.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi...een schaapje met roze wol...zou wel grappig staan ineens, in de wei!
    Mooie kleuren heb je uitgezocht!
    En nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog hoor!!!
    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik dacht hetzelfde als Martine; ze zouden maar zo in de wei staan !
    Heerlijk weer al die Hommelse kleuren!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al die kleurtjes.
    Ik kom je even een zomerse groet brengen en heel veel zonnig plezier in jullie tuin en tuinhuisje.

    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh joh wat is dit leuk ,en wat een goed idee om die bolletjes te maken ,inspirerend en prachtig gesponne wol .je brengt me weer op nieuwe ideeen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh wat is ie leukkkk ❤️ Ik hóu van roze ❤️
    Echt prachtig!
    En spinnen... Dat wil ik ook graag nog eens doen. Een aantal jaren geleden kon ik en spinnenwiel krijgen maar dat heb ik toen niet gedaan.... Ik moest keuzes maken. En ik heb al zoveel hobby's... En waar laat ik m dan! Etc etc. Het is altijd met veel spijt in m'n hart en hoofd blijven zitten.
    Vanaf nu ga ik lekker op jouw blog van het spinnen meegenieten, zo mooi! En wat een mooie kleuren.
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen