Pagina's

donderdag 14 mei 2015

Er valt zoveel te genieten......


2 weken geleden een Lol met Wol dag gehad met de viltclub
Heerlijk een dag q-gevilt
Dat is allerlei stoffen op vilt vilten
daarna bijv repen van knippen
en die weer op vilt leggen
Ik had zo lang doorgevilt dat mijn lapje steeds kleiner werd
en toen gaf mijn moeder de tip;
waarom maak je er geen beursje van
zo gezegd zo gedaan
en ik ben er blij mee



Bij de jaarcurcus van Brigitte
een zijde sjaal bewerkt met up wulfjes
een enorm werk
maar ook hierbij ben ik tevreden door het resultaat


De laatste tijd ga ik steeds meer groen verven
vast door de inspiratie uit de natuur



Moeder en kinders kwamen voorbij zwemmen
bij het slootje langs onze tuin
had gelukkig nog wat brood bij mij


Hier kan ik ook zo van genieten
overal het koolzaad wat staat te bloeien
( en eigenlijk heb ik helemaal niets met geel)


Trots ben ik ook met de papaver
2 jaar geleden een stekkie in het wild geplukt
vorig jaar zag ik de rozet al komen
en dit jaar gaat ie bloeien
en wat ik zo mooi vind 
is dat er water blijft staan in de rozet van de bladeren
met mijn fantasie zie ik daar "s nachts al elfjes een bad nemen


Vergeet ook niet naar boven te kijken af te toe
Prachtige schapenwolken waren er gisteren te zien

en de bieslook, die heb ik een paar jaar geleden eens gezaaid
ik laat ze altijd bloeien
en nu vind ik door de hele tuin allemaal pollen
en ze ruiken zo lekker


Om de paar dagen gaan we naar de tuin
en iedere keer wordt het groener
zie ik vaste planten opkomen
dahlia's , prikneusjes,zenegroen,varens
Kortom er valt zoveel te zien

Ik hoop dat jullie ook zo kunnen genieten
van de grote en kleine dingen
die de natuur ons biedt

Hommelse groet Vrouw Hommel

12 opmerkingen:

  1. Weet je zeker dat het een papaver is? Het ziet uit als een Kaardebol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja,dat is suf zeg het is natuurlijk een kaardebol ook al hou ik ook erg veel van papavers

      Verwijderen
  2. Prachtige foto's, heerlijk genieten in de tuin en wat heb je mooie groenen geverfd!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah wat mooi geverfd bijna jaloers :( prachtig is het nu buiten ,ben vanmiddag wezen fietsen zoveel moois gezien !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi beursje. Het is een leuke techniek dat qvilten. Ik heb het ook gedaan, mijn lapje ligt er nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je beursje mooi geworden. Mijn tasje ligt er nog maar is erg flets van kleur dus weet nog niet of ik het wel afmaak. Je sjaal bij Brigitte gemaakt is ook al zo mooi, daar zul je veel plezier van hebben. Je tuin is een plaatje om jaloers op te worden.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, wat een mooie foto's! Heerlijke tuin en prachtig wolwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig buideltje en jullie tuin wat een plaatje lieve groet Esther xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi beursje en sjaal! Leuk bezig geweest joh!
    Prachtig hé, hoe je alles ziet veranderen, groener ziet worden! Ik hou zo van dit seizoen!
    Veel plezier op de tuin- dat zal wel weer een aangename verassing zijn qua veranderingen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk...ik geniet van jouw opwekkend blogje.
    Prachtige dingen gemaakt en de natuur geeft ons prachtige dingen, genieten dus,
    gr. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk blogje ,leuk die gevilte beurs maar ook je mooie wol die kleuren prachtig,en ja ik kan ook zo genieten van tuin koolzaad veldjes en wolkenluchten,fijne week weer .marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    BeantwoordenVerwijderen