Pagina's

zaterdag 25 april 2015

vergieten en andere zaken


Nu het meeste onkruid weer weg is 
scharrel ik dus iedere keer wat door de tuin
en natuurlijk komt dat onkruid her en der wel weer op
nu sleep ik niet constant een emmer met mij mee
en ik heb wel eens hier en daar emmers neergezet
waar ik het afval dan in gooide
maar bij regen werd het een derrie zooi
nu heb ik overal in de tuin 
oude vergieten staan ( die ik al heel lang heb)
daar gooi ik dus wat in 
de regen loopt weg door de gaatjes
en af en toe leeg ik ze dan



ik hou zo wie zo van zink in de tuin
zet het overal tussen
hier nog een stokkie gehaakt


in de tuin staat ook een boog die ik heb gemaakt
van 2 grote wilgentakken
zie foto ( onduidelijk, linksboven)
de onderste takken haal ik steeds weg
en de bovenste vlecht ik tot 1 geheel
nu had ik nog wat wilgentakken over
en die heb ik bij elkaar gebonden
tot een soort en met druppel
(als je heel snel kijkt snap je wat ik bedoel)
en die hangen er nu in
gewoon te wiegen op de wind


En wat is het groeizaam weer
nu met wat regen
maar dat had de natuur wel even nodig


Doe ik nog iets met wol?
Ja hoor, ik kaard mij suf
en spin maar door


maar om nu een spinnewiel te laten zien
laat ik lieve deze lammetjes in beeld

Hommelse groet van Vrouw Hommel

( ps. speciaal voor pap en mam, op de foto van de wilgenboog zie je achterin het schuurtje staan,daar staat nu een deur tegen van ome Jaap en je kunt zien dat een gedeelte van het huis al koningsblauw is geschilderd dus Lies is lekker bezig op haar gemakkie)

9 opmerkingen:

  1. Grappig,ik gebruik zo'n vergiet om te oogsten. { kleine moestuin dus de oogst is niet zo groot }
    De tuin begint nu echt groeien he, heerlijk. en zeker met wat regen word alles groener.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een schitterend plekje daar, lijkt me er heerlijk toeven. Wij hebben ook een lekkker tuin hoor maar hier aan de kust altijd zoveel wind dat je erg moet opletten wat je er inziet voor je het weet ligt het horizontaal en dat is zo frustrerend dat ik nu alleen maar laag spul zet, en wat zaaigoed ook erg leuk wil de bijen en vlinders een handje helpen. Hoop dat het gaat lukken. Geniet van je weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim, dat vergiet! Bij mij staan ook vaak die stinkende emmers met onkruid te lang te wachten voor ik ze leeg.
    Je hebt een prachtige plek gecreëerd!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke tuin en ja zink is mooi. ik hou wel van een spinblogje de bovenste foto met de strengen prachtig om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ik daar nou nooit aan gedacht heb!! Een vergiet, mens wat een goed idee.
    En erg leuk om nog even de deur van ome Jaap te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    BeantwoordenVerwijderen