Pagina's

dinsdag 16 december 2014

"kerstp(l)raatjes"



Dit lampje heeft niets met kerst te maken
alhoewel het wel licht geeft



Dit is dus heel erg dun gelegd
en ik moet nog op zoek gaan naar een frame voor aan de muur
waar dan 2 van die kapjes op komen
Het lijkt net alsof het heel kwetsbaar is
maar dat valt best mee
Hierom heen zat een stoffenkapje
die ik er 1 z;n geheel heb afgehaald
daar een mal van gemaakt en gelijk vergroot met 1/3
2 laagjes lontwol gelegd en dan vilten
heel voorzichtig dat de wol niet gaat schuiven
maar ik ben erg blij met het resultaat




Zo'n mandje vol met granny's heeft ook niet zoveel met kerst te maken





Maar als je ze dan ineens op de grond neerlegd
heb je een soort van kerstboom
(met veel fantasie erbij natuurlijk)



Dit is onze "echte " kerstboom
een inieminie met gekleurde ballen en lichtjes
vooral heel gezellig 's avonds als de lichtjes aan zijn



We hebben nog een kort bezoek gebracht aan de I.tratuin
niets gekocht overigens
maar als het had gekund had ik wel zo'n paddenstoel gewild.
Ze waren , denk ik, van piepschuim 
en er hingen roze en blauwe lichtjes aan
die steeds knipperden
Dit vind ik nu echt een sprookjes paddenstoel



Ook nog een snel bezoekje aan de tuin gebracht
en tot onze verbazing bloeide er een piepkleine ciclaam
niet spontaan hoor
mijn moeder had er 2 binnen staan en daar kwamen een soort zaadbolletjes aan
ik heb ze maar in de tuin gezet
en voila!!!
zo'n mooi cadeautje krijg je dan



Over cadeautjes gesproken
deze nam Lies voor mij mee vorige week
We geven ze trouw water op een bordje
en nu maar hopen dat ze de kerst halen

Voor nu wens ik iedereen fijne kerstdagen toe
bij welke invulling je er ook aan geeft
Ik snap echt dat het voor sommige moeilijke dagen zijn
maar gelukkig gaan die ook weer voorbij
en wacht er weer een heel nieuw jaar voor ons...
Tot volgend jaar

Hommelse groet van Vrouw Hommel


8 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk leuk die lampekap ,maar ook je granny s mooi hoor je eigen spinsel ,vind ik ook zo heerlijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Hommel maaksels weer! Zo'n paddestoel met lampjes zou ook gaaf zijn om te vilten.... ;-)
    Ik vind jullie kerstboompje toch wel zo lief met die mini balletjes!
    Jullie ook hele fijne dagen gewenst, en op naar het nieuwe jaar! Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je lampenkapje goed gelukt! Misschien ga ik het ook eens proberen deze kerstvakantie.
    Ik wens je heel fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave lampenkap superrrrrr mooi ik vind je bloghoofd ook zo mooi :) lieve groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach lieverd ik ontdek nu ineens dit mooie bericht.
    Wat zijn de cyclaampjes prachtig , ik heb nog een paar bolletjes liggen en die beginnen al uit te lopen.
    Moet ze nodig in de grond zetten.
    Jij ook hele fijne feestdagen en heel veel Geluk, Liefs, Liefde en Warmte voor het Nieuwe Jaar gewenst.
    Het pakje met de envelopjes is naar je onderweg, hoop dat ze goed aankomen.

    X
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke maaksels! Moou zo'n lampenkap!
    Lief hoor, die kleine cyclaampjes!
    Fijne en gezellge kerst gewenst, en een sprankelend en creatief nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je weet overal de kerstsfeer in te ontdekken, heel inspirerend! Het lampenkapje is prachtig geworden en die paddenstoelen met lichtjes vind ik ook leuk. Alleen dan niet van piepschuim, dat hoort bij ons vilt te zijn, toch? Lieve vrouw Hommel, ik wens jullie ook fijne feestdagen en een mooi nieuw jaar. Met veel paars natuurlijk.
    Liefs, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezelligheid bij jou....de cyclaampjes zijn altijd zo schattig...ik heb een grote staan doe gaat straks de tuin in en hopelijk komt hij misschien in bloei...dat zijn kleine verrassinkjes...,,
    Karin ik wens je een gezellige jaarwisseling toe en veel goeds voor 2015 .
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen