Pagina's

maandag 17 november 2014

Mandjes......






.......ik weet eigenlijk niet of het een "vrouwen iets"is
maar ik kan er niet genoeg van hebben
voor rotzooitjes
en dingen die je eigenlijk nooit gebruikt
Dit is ook weer zo'n mandje
gemaakt van viltexpirimenten

Ik had vorige week zo'n bof bij de kringloopwinkel
ik vond 2 klossen die op mijn louet passen voor 90 eurocent per stuk
dan kan mijn hele dag niet meer stuk





gemaakt rond een lampenkap
het frame aan de binnenzijde verwijderd dus 
dan hou je alleen het buitenframe over
een malletje gemaakt van de afzonderlijke delen
en die uit mijn viltlapjes geknipt
aan elkaar gezet
binnenkant gemaakt van vilt wat ik ooit eens gekocht had
(van dat synthetische wat je nooit gebruikt)
Bovenaan aan elkaar genaaid
sierrandje erom heen en 
allaaa

( volgens mij is deze uitleg heel omslagstig)




Ondertussen spin ik rustig door want het 
volgende haakproject
ligt al klaar
( en ook het volgende viltproject)




De vierkantjes komen uit het boek
"haken met kleur"

en er staan alweer lampenkapjes klaar
dit worden geen mandjes 
maar beklede lampjes.
Zien jullie het potje met kleine klosjes
( gevonden bij de a.c.tion voor ik weet nog niet welk doel maar komt vast wel een van pas)

Ik ga weer snel verder
dag lieve pap en mam
( voor het geval jullie kijken met richard)

Hommelse groet



12 opmerkingen:

  1. Wat een mazzel had je bij de kringloop! Heerlijk gevoel is dat. Je mandje is prachtig!
    In mijn wolkamer wachten ook al tijden een aantal van die kleine lampenkapjes.
    Ik ben erg benieuwd hoe jij ze gaat bekleden. Misschien inspireert het me om ook eindelijk eens wat te gaan doen met de mijne.
    En die houten klosjes kon ik ook niet laten liggen bij de Action;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig mandje heb je gemaakt, erg leuk geworden en zo netjes afgewerkt. Wat zul jij een geluksdag hebben gehad toen je de klossen vond bij de kringloop, je spint mooie draadjes.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtmand en duidelijke uitleg, thnxx
    En wat een vangst die klossen, gaaf zeg.
    Ik hoop nog steeds op een goede spinnewielvangst voor de tuinders( ganzert.nl) die van Marloes spinnen hebben geleerd..
    x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er mooi uit. Ook zulke mooie kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, die klossen!

    Geweldig dat jj dat allemaal kan. Ik vind het knap. Gewoon je eigen wol spinnen. En ook nog vervenin de mooiste kleuren!
    Het ziet er geweldig mooi uit! De mandjes zijn trouwens ook mooi, vandaag of morgen zijn ze zomaar opeens in gebruik!!

    Ik zag je profielfoto.Wat ben jij een mooie dame!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooohhh...., dat is so moooie......

    Groete
    Uschi
    so what Hutliebhaberin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een super mandje heb je gemaakt!!
    En wat een heerlijke vondst die klossen!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat mandje, ben benieuwd wat je nog meer gaat maken want die gehaakte lapjes zien er al leuk uit !
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauuuwww wat prachtig allemaal en die kleurtjes superr lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je weer mooie spulletjes gemaakt Karin....je gebruikt altijd zulke mooie kleurtjes....heb je de bollen katoen zelf geverfd???
    Ik hou ook zo van die frutselmandjes......

    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die klossen, dat is natuurlijk een buitenkansje, ik heb maanden naar een tweedehandsje gezocht (en uiteindelijk gekregen van een lieve spinvriendin, zo gaat dat met spinvriendinnen)! En de viltmandjes zijn erg leuk, hier in huis is het ook een vrouwending, mandjes. Ik ben dol op mandjes.
    Groetjes, ook aan je ouders en Richard...
    Kyra

    BeantwoordenVerwijderen