Pagina's

zaterdag 14 mei 2011

Je hebt bloemen en BLOEMEN !!!!

Ik ga gewoon lekker door met het haken van blommen, het is gewoon een heerlijk werkje om tussendoor op te pakken. En ik blijf ze ook mooi vinden maar tegen de natuur kan ik nooit op...


Ieder jaar blijf ik mij verwonderen over al die prachtige planten die na de winter weer in bloei komen te staan. En of de tuin weet dat ik van paars houd, deze middelste is vorig jaar "aan komen waaien" en heeft zich nu op 3 plekken uitgebreid.





Hier word ik altijd stil van




En kan er eindeloos van genieten, ieder jaar weer.







En zo wordt er niet veel gehandwerkt maar des te meer getuinierd. Want niet alleen de planten groeien hard maar ook het onkruid. Dat weghalen van onkruid is een strijd die ik nooit zal winnen maar dat hoeft ook niet want ( ook ) onkruid is heel erg mooi. Dit zou natuurlijk een mooi gemaaid grasveld kunnen zijn maar ach die madeliefjes dan....


Het gietproces van de kip is in volle gang, de eerste is mislukt maar ik weet nu waar ik op moet letten dus ik ga een tweede poging wagen.


Een hele fijne zondag en verdere week,


hommelse groet van Vrouw Hommel of zoals lies nav deze foto zei:


Het wilgenvrouwtje ( nou ja , het beessie kan maar een naam hebben)










12 opmerkingen:

  1. Je bloemen zijn prachtig.
    Beide in de natuur mar ook de gehaakte.
    Groetjes en ook voor jou een fijne week.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten hé, zo in de tuin! Je bloemen zijn prachtig!
    De volkstuin ligt bij ons aan een min of meer doodlopende weg, dus erg rustig. Wij zitten ook nog eens helemaal achteraan dus hoor je weinig auto's. Wel boten aan de andere kant van de dijk, maar dat heeft wel wat!

    Fijn weekend verder, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij hebben jullie een heerlijke tuin. Enne... mooi laten staan hoor, die madeliefjes :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hommeltje, wat super om zomaar mooie lupines aangewaaid te krijgen, dan moet je tuin wel in een goed ecologisch evenwicht zijn :-)
    En je gehaakte bloemen zijn ook zo mooi, jammer dat we niet wat dichterbij wonen voor een haakles.
    Geniet ze samen! liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ligt je tuin er prachtig bij, heel mooi dat paars!!! En ook de gehaakte bloemen zijn super!!
    Fijne zondag, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie bloemen! Ik hoop ooit ook zo goed te kunnen haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie bloemen heb je gemaakt, super mooie kleurtjes en de tuin prachtig. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tuin!! Ook hier bloeien de lupinen. Geweldig vind ik ze.
    De gehaakte bloemen zijn mooi! Al een plan voor?

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauww, wat een supergave bloemen , het lijkt wel of er spiegeltjes inzitten !! ?
    Patti xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie bloemen, zowel de gehaakte als de echte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb zitten genieten van je mooie foto's en de gezellige verhaaltjes erbij.
    Smaakt naar meer, ga je dus volgen.

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen